Zeynep Yarar | | Sayı 04
Antik uygarlıkların beşiği Anadolu'nun eşsiz desen hafızası, tüm özgün renkleri ve dokularıyla Sümerbank kumaşlarında yerini aldı. Geriye hâlâ hafızalardan silinmeyen Merinos kumaşları, Nazilli basmaları, Hereke dokumaları kaldı.
Merve Çetin, Eylül Ecem Söğütlü | | Sayı 02
Masa lambaları bir ruh hali veya atmosfer yaratmada harika araçlardır. Nitekim bu aksesuarlar işlevselliklerinin yanı sıra yüksek bir dekoratif potansiyele sahiptir. Günümüze kadar özgün ve zamanla klasikleşen yüzlerce masa lambası tasarlandı. Bu yazıda bu tasarımlardan 9 tanesinden bahsedeceğiz.
Merve Çetin | | Sayı 01
Dijital teknolojideki sürekli gelişimin hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini her gün daha net görüyoruz. Gündelik yaşantımızı, kullandığımız tüm bu makineler, ürünler ve sistemler olmadan hayal edebilmek artık mümkün değil.
Ece Çelik | | Sayı 00
Sürdürülebilirlik, insanlığın ve gelecek nesillerin gereksinimlerini de göz önünde bulundurarak, geleceği tehlikeye atmadan ihtiyaçların karşılanabilmesidir. Ekoloji ve sürdürülebilirlik birbirleriyle son derece bağlı iki kavramdır...
Zeynep Dağ | | Sayı 07
Bazıları müzelerden müzelere gezdi, bazıları hastalar için velinimetti, bazıları da konserde sanatçıyla birlikte sahnedeydi. Rahatlıklarının yanında görsellikleriyle de bizleri yıllardır etkisi altına alıp bir çok dergiye kapak olan bu ikonik koltuk tasarımları şimdi Markut'ta :)
Zeynep Yarar | | Sayı 05
Her şeyden önce ürünün ismi müzik kutusu değildi. -Altın çağlarında- jetonla çalışan fonograflar* olarak biliniyordu. En iyi mekanlarda bulunan fonograflar milyonlarca dolarlık iş yaptı. Kadrosuna; parlak tasarımcılar, milyoner senatörler ve hatta gangsterler de dahildi.
Merve Çetin | | Sayı 04
Streamline'ı; terim anlamı olarak ''akış çizgisi, akışkan çizgiler'' tamlamaları kullanılan, ana temasının hız, ana çizgisinin bir damla formunun oluşturduğu, etrafımızda örneklerine sık sık rastladığımız bir akım olarak tanımlayabiliriz.
Şahsenem Göksu Göktürk | | Sayı 03
Moodboard, tasarım sürecinde ilham almak için kullanılan, üzerine resim veya yazı gibi bir çok materyalin yerleştirildiği, konuyu daha iyi kavramak ve görsel bir dil oluşturmak adına yapılan panolardır.
Şahsenem Göksu Göktürk | | Sayı 02
Tipografi: Yunanca, týpos (form) + graphia (yazmak) sözcüklerinin birleşmesi ile oluşur. Form, en uygun biçimin almasıdır. Tipografi, yani yazı formu-biçimi olarak çevirdiğimizde ise yazının, kullanılacağı yere göre en uygun şekilde yerleştirilmesi, düzenlenmesidir.