Zeynep Yarar | | Sayı 04
Antik uygarlıkların beşiği Anadolu'nun eşsiz desen hafızası, tüm özgün renkleri ve dokularıyla Sümerbank kumaşlarında yerini aldı. Geriye hâlâ hafızalardan silinmeyen Merinos kumaşları, Nazilli basmaları, Hereke dokumaları kaldı.
Elif Ersöz, Atahan Göktürk Güner | | Sayı 07
1950’li yıllarda endüstri ve endüstrileşme hızının artmasıyla Türkiye’de de Bauhaus ilkeleri doğrultusunda kurulan bir okula ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır. Bu ihtiyacın giderilmesi için ortaya çıkan ilk kurum Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okuludur.
Hilal Doruk | | Sayı 06
Kalbim ayrıntılarda saklıdır. Aslında ayrıntıları her zaman büyük resimden daha önemli buldum. Hiçbir şey ayrıntılar olmadan çalışmaz. Onlar her şeydir; kalitenin temelidir.
Zeynep Dağ | | Sayı 05
LEGO®, nesiller boyunca dünyada ve anne babaların ayaklarında iz bıraktı. Danimarka taşralarından dünyanın en büyük oyuncak şirketine. Her şey tek bir LEGO tuğlası ile başladı. LEGO tuğlalarını bu kadar özel kılan şey potansiyeli kadar yaratılış hikayesidir aynı zamanda.
Zeynep Yarar | | Sayı 04
Antik uygarlıkların beşiği Anadolu'nun eşsiz desen hafızası, tüm özgün renkleri ve dokularıyla Sümerbank kumaşlarında yerini aldı. Geriye hâlâ hafızalardan silinmeyen Merinos kumaşları, Nazilli basmaları, Hereke dokumaları kaldı.
Atahan Göktürk Güner, Şahsenem Göksu Göktürk | | Sayı 03
Bauhaus bir fikirdi. Onun dünyadaki tüm ilerici okullar üzerindeki büyük etkisinin temelinde, onun bir fikir olma gerçeğinde yatmaktadır. Böyle bir etkiye ne bir organizasyonla, ne de propagandayla ulaşılabilir. Yanlızca bir fikrin böyle bir etki yapma gücü vardır ki, geniş yankılar uyandırabilsin.
Elif Ersöz | | Sayı 02
İskandinav tasarımı, 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkan ve daha sonra 1950’lerde beş İskandinav ülkesinde gelişen yalınlık, minimalizm ve işlevsellik ile karakterize edilen bir tasarım hareketidir.
Atahan Göktürk Güner, Şahsenem Göksu Göktürk | | Sayı 15
Bauhaus bir fikirdi. Onun dünyadaki tüm ilerici okullar üzerindeki büyük etkisinin temelinde, onun bir fikir olma gerçeğinde yatmaktadır. Böyle bir etkiye ne bir organizasyonla, ne de propagandayla ulaşılabilir. Yanlızca bir fikrin böyle bir etki yapma gücü vardır ki, geniş yankılar uyandırabilsin.
Eylül Ecem Söğütlü | | Sayı 14
Brütalizm 1950'lerin sonlarında ve 1960'larda popülerlik kazanmış eski geleneklerden tamamen farklı bir mimari akımdır. 19. yüzyılın sonlarına gelindiğinde, sanayi devrimi sonrasında oluşan teknolojik gelişmeler, dünya savaşının getirdiği ekonomik çöküntüler ve mali sıkıntılar mimari tasarımda şeffaflığı, tasarrufu, ham malzeme kullanımını ve sadeliği ön plana çıkarmıştır.